mandag 8. desember 2008

Velkommen!

I den siste tiden har jeg brukt mye tid på å utvikle meg selv. Jeg har begynt på en såkalt indre reise, og målet er finne mitt optimale jeg og en høyere bevissthet. Det har resultert i en del stunder foran laptoppen, på leting etter emner innen temaet selvutvikling.

Det er et spennede tema. Tydeligvis er det mange som er interessert i å utvikle seg selv, for det finnes et hav av sider som tar for seg selvutvikling på en eller annen måte. Det virker som om vi søker etter noe mer enn det hverdagen kan tilby.

I dag er Loven om tiltrekning blitt veldig populær, i kjølvannet av filmen The secret. Ved å fokusere mer på det vi ønsker å oppnå, enn på det vi ikke ønsker å oppnå, skal vi kunne få det slik vi vil i livet. Jeg kom borti Loven om tiltrekning ved en ren tilfeldighet. Imidlertid, etter å ha lest litt om det, begynner jeg å lure på om det var et resultat av, nettopp, Loven om tiltrekning og ikke en tilfeldighet.

Et annet emne som jeg har vært innom, er NLP, eller nevrolingvistisk programering. NLP tar for seg teknikker for å bedre kommunikasjonen med oss selv og med andre mennesker.

Det tredje emnet som har hatt betydning for min utvikling, er PUA. PUA står for Pickup Artist, -sjekkeartist. Emnet er svært spennende.

På overflaten handler det om kunsten å sjekke damer. Teknikker som viser seg å være effektive når det gjelder å ha draget på damer er blitt utviklet, utprøvd og kategorisert. Under overflaten handler PUA om så mye mye mer. Det handler om å bli et bedre menneske, klare seg bedre i sosiale sammenhenger, om å stole på seg selv. Rett og slett om å skape et nytt og bedre liv.

Som en pioneer innen PUA sier det: "It's about building a life". Denne pioneeren kaller seg selv Mystery, og er i dag en av de mest kjente sjekkeartistene i verden.

Det var etter å ha sett en sending av Først og Sist jeg fattet interesse for emnet. En av kveldens gjester var journalisten og forfatteren Neil Strauss, som etter å ha gitt ut boka The Game er blitt hyllet som en guru blant sjekkere verden over. Boka står fortsatt som en milepæl for tilhengere av PUA.

Med utgangspunk i psykologi, østlig og vestlig filosofi, evolusjonsteori og moderne selvutvikling, vil jeg skrive om en rekke spennende temaer. Alt som en tilnærming til det å bli et nytt og bedre menneske.



-Stig

Oppskriften på dineVibber:

1. liv
1 del tanker
1 del følelser
1 del teori
1 del erfaring

Bland liv, tanker og følelser godt sammen. Rør godt rundt, mens du heller oppi teori. Til slutt tilsetter du erfaring. All erfaring du har tilgjengelig skal med. Lån gjerne av andres erfaring, hvis du ikke har nok selv.

Servér så i små porsjoner, så alle får smake.

Velbekomme!

Relaterte innlegg:



2 kommentarer:

Anonym,  11. desember 2008 kl. 22:26  

Gratulerer med ny blogg. Du skriver veldig bra så det blir spennende å følge med her i fremtiden :-)

dineVibber.no 12. desember 2008 kl. 00:13  

Hei, og takk for hyggelig tilbakemelding! Var innom bloggen din, og det sto mye interessant der. Ser ut til at du har en åndelig tilnærming til livet:-)

Legg inn en kommentar

Kommentarer er stengt. Gå til www.dinevibber.no hvis du har noe på hjertet:-)

Siste innlegg fra dinevibber.no

Powered By Blogger

Kjøp en ny bok i dag!

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP