torsdag 15. januar 2009

Manipulerende mennesker, del 3: Hvordan forsvare seg.

Hver gang du er i kontakt med et manipulerende menneske, havner du i en defensiv posisjon. Manipulerende mennesker finnes overalt. Vi møter de på bussen, på treningssenteret, i drosjekøen, i butikken, på byen. Disse er mennesker vi heldigvis slipper å forholde oss til mer enn vi gidder. Men noen ganger har du manipulerende mennesker rundt deg som du er nødt til å forholde deg til. De som du ikke kan... les mer

Relaterte innlegg:



2 kommentarer:

Anonym,  18. januar 2009 kl. 03:53  

Jeg manipulerer andre

Veldig gode artikler om manipulerende mennesker! Jeg kjenner godt igjen folk fra beskrivelsene, men jeg kjenner også igjen meg selv fra enkelte situasjoner. Dette er litt foruroligende. Jeg liker jo ikke at andre mennesker er manipulerende, men hvordan kan jeg unngå at jeg gjør det samme selv? En artikkel om dette hadde vært svært interessant.

Da tenker jeg på noe litt mer detaljert enn "ikke vær sarkastisk!" Jeg er sjeldent sarkastisk, men når jeg ser tilbake, ser jeg at jeg i eneltet situasjoner har hevdet meg, eller prøvd å framstå som bedre enn den personen som snakker. Når dette skjer er det jo ubevisst. Hvordan kan jeg da unngå dette?

Finnes det teknikker for å lære å gjenkjenne situasjoner der man kan bli manipulativ, og metoder for å greie å averge dette før det skjer?

På lang sikt vil jeg anta at forbedring av selvbildet et godt trekk, men det kan jo ta sin tid... Hva kan man praktisk gjøre i mellomtiden?

dineVibber.no 18. januar 2009 kl. 14:01  

@Anonym: Jeg takker for en fin kommentar, og tar den til etteretning. Jeg publiserer et innlegg med svar på spørsmålene dine i morgen:-)
-Stig

Legg inn en kommentar

Kommentarer er stengt. Gå til www.dinevibber.no hvis du har noe på hjertet:-)

Siste innlegg fra dinevibber.no

Powered By Blogger

Kjøp en ny bok i dag!

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP